20 Haziran 2012 Çarşamba

UAE4Droid ile Amiga Cebinizde...

Öncelikle belirteyim, askerliğim dolayısıyla  istemeden de olsa bir süre "Amiga Oyunları" 'na ara vermek zorunda kaldım. :) 

Gelelim konumuza sizlere Android işletim sistemli telefonlarda Amiga oyunlarını nasıl oynayabileceğinizi anlatıcam. Öncelikle Official Android Marketteki UAE4Droid programını telefonumuza kuruyoruz (Program için tıklayın). Programı cep telefonumuza kurduğumuzda otomatik olarak uygulamalarda gözükecek. Programı Çalıştıralım.

 
Öncelikle rom'ları ve oyunları telefonumuzda bir amiga klasörü yaparak hepsini içine atalım. Rom dosyaları telefonda olsun; sd karta aldığımda sorun oldu, oyunlar sd kart'da olabilir. Program açılınca anasayfada programın eski sürümleri ile güncel sürümü arasındaki farklılıklar yazıyor. Biz configure seçeneğine gelelim.
Buradan öncelikle her emulatörde olduğu gibi rom'u seçiyoruz. Bazı rom'larda problem yaşanabiliyor, ben kickstart v2.04'ü kullanıyorum ve hiç bir sorun yaşamadım. Floopy'lerin her birine tıklayıp (oyun kaç disket ise o kadar floppy seçeneği göreceksiniz.) oyunlarımızı seçiyoruz. Diğer ayarları da siz keyfinize göre ayarlayabilirsiniz. Ayarları yaptıktan sonra tekrar programın ana sayfasına dönüp Start Amiga seçeneğiyle Amiga'mızı cep telefonumuzda açıyoruz.
Android sistemlerde oyunu ekranda görüldüğü şekilde oynuyoruz. Ekranda dokunmatik bir gamepad beliriyor, her ne kadar kontroller ilk başta zor gelse de zaman geçtikçe alışıyorsunuz. 
Boş zamanlarınızda hoşça vakit geçirip, oyunlardan gerçekten zevk aldığınız 1 MB'lık o eski güzel günleri yad edebilirsiniz.

0 yorum: