11 Kasım 2008 Salı

The Secret Of Monkey Island

Lucas Arts tarafından 1990 yılında piyasaya sürülen adventure oyunu...

Oyunda, korsan olmak isteyen Guybrush Threepwood'u yönetiyoruz ve tabi oyundaki ilk amacımız Guybrush' ı korsan yapabilmek. Ancak esas macera korsan olduktan sonra başlıyor sevgilmiz Elaine Marley, korsan hayalet Lechuck tarafından kaçırılıyor ve bizde ardından peşlerine düşüyoruz... Oyun her açıdan çok neşeli bir oyun. Diyalogların arasına yedirilmiş espriler çok iyi (Bana kahkaha attıran oyunlardandır:). Oyunu bu kadar neşeli kılan en önemli etken ise Guybrush Threepwood, kesinlikle oyun dünyasının en komik karakteri.
Oyun oynanış olarak klasik point&click tarzında. Puzzle'ları çözebilmemiz için doğru eşyaları doğru yerlerde kullanmamız lazım. Oyunu rahatça oynayabilmeniz için iyi bir İngilizce'ye sahip olmanız gerekiyor çünkü oyunda birçok insanla konuşuyoruz ve bu konuştuklarımız puzzle'ları çözmemiz için bize oldukça fayda sağlıyor.
İşte Monkey Island'ın vazgeçilmezi kılıç dövüşleri. Tabi bu bir adventure oyunu olduğu için karşıdaki korsana kılıcımız ile vurabilmek için yine aklımızı kullanmamız gerekiyor. Burdaki amacımız karşı korsanın dediğine konuşma listesinden uygun bir cevap vermek. Örneğin; "You fight like a dairy farmer" lafına karşılık bizim "How appropriate. You fight like a cow." gibi bir cevap vermemiz gerekiyor.
Dört oyunluk bir seri olan Monkey Island birçok oyun yapımcısını hatta film yapımcısını etkilemeyi başardı (Pirates of the Caribbean serisinde bu oyundaki bazı espriler kullanıldı) ve tüm adventure sevenlerin hafızasında çok özel bir yer edindi.

Tüm zamanların en iyi ve en eğlenceli oyunlarından biri. Gerçek bir klasik...

2 yorum:

YALNIZLIK OKULU dedi ki...

yok abi ben sevmemiştim oyunu küçük yaşta olmayan ingilizcemle oynaaya çalışırken hiç bir şey yapamamıştım :)))

Korhan Korman dedi ki...

Ben bunu nasıl bitirmişim zamanında ha keza leisure suit larryide :) geçen bi oyniyim dedim yarısında takıldım..