12 Ekim 2008 Pazar

Disposable Hero

Gremlin Graphics tarafından 1993 yılında piyasaya sürülen shoot'em up oyunu...

Oyunda değişik özelliklere sahip iki uzay gemisinden istediğimizi seçebiliyoruz (ikinci gemi üçüncü level'dan sonra açılıyor).
Oyundaki amacımız hemen hemen tüm shoot'em up oyunlarıyla aynı önümüze çıkan herşeyi yok etmek :).

Oyunun en güzel özelliği topladığımız power up'lar sayesinde gemimizi modifiye edebilmemiz. Bunun için power upları topladıktan sonra mavi yerleşim bölgelerine inmemiz gerekiyor. Seçenekler genelde silahlar üstüne olmasına rağmen kalkan da alabiliyoruz.Oyunu easy modunda bitiremiyoruz belli bi level'dan sonra normal veya hard modunda oynamamız gerekiyor.
Oyunun en büyük artılarından biriside bölüm dizaynlarıydı. Her bölüm birbirinden tamamen farklı ve oldukça güzel dizayn edilmişti. Oynanabilirlik açısındanda başarılıydı, oyun hiçbir yerinde kendini tekrar etmiyordu (üstelik bir shoot'em up oyunu olmasına rağmen).

Amiga'nın, aklımda en çok yer edinen shoot'em up oyunlarından biri..

2 yorum:

miracsaral dedi ki...

Ulen, ilk hediye amiga 500'ümü hatırladım, ne makinaydı ya, şimdinin süper konsollarına değişmezdim. Usta çok sağol, bana geçmişi hatırlattın.

Unknown dedi ki...

Evet Aras bey ben de ne zamandır "Disposable Hero" oyununun yorumunu arıyordum sayenizde buldum ,zaten uzun bir süredir bloğumuzu takip ediyordum devamını bekliyoruz