25 Eylül 2008 Perşembe

P.P. Hammer

Demonware tarafından 1991 yılınsa piyasaya sürülen puzzle - platform oyunu...

Oyunda P.P. Hammer adlı karakteri yönetiyoruz (şaşırdınız di mi :). Oyundaki amacımız bölümlerin içine serpiştirilmiş hazineleri bulmak ve çıkış kapısına ulaşmak.
Oyunun tam adı P.P. Hammer and his Pneumatic Weapon. Oyun sırasında da en çok başvurcağımız alet Pneumatic Weapon ( Darbeli Matkap :). Bu alet sayesinde kutuları kırıp ilerleyebiliyoruz. Ancak kutuları kırarken ilerleyeceğimiz yolu önceden kestirmemiz lazım çünkü belli bir süre sonra kırdığımız taşlar tekrar yerine geliyor ve bizde o yerde bulunuyorsak ölüyoruz. Oyundaki bölümler 4 farklı şekilde dizayn edilmiş, bunlar; Rome, Egypt, Castle ve Ice. Birde bonus bölümü var. Bu bölümün dizaynı ise Lego şeklinde. Bölümlerde birçok tuzak mevcut ancak oyun boyunca aldığımız notlar bizi bu tuzaklar için önceden uyarıyor.
Oyun boyunca birçok power up alıyoruz. Bu power up'lar sayesinde daha yukarı zıplama, görünmez olma ekstra zaman gibi çeşitli özellikler kazanabiliyoruz.
Oyundaki düşmanları öldürme gibi bi seçeneğimiz yok, zaten genelde düşmanlar yüzünden ölmüyoruz kendi kendimize yaptığımız hatalardan dolayı ölüyoruz.

Oyun çok keyifli bir oyun, ancak hatırlatmak gerekir ki bu oyunda joystick kırdırtan oyunlardandır :).

17 Eylül 2008 Çarşamba

The Great Giana Sisters

Rainbow Arts tarafından 1987 yılında piyasaya sürülen platform oyunu...

Amiga, Amstrad, Spectrum ve Commodore 64 gibi bir çok platformda piyasaya çıkan oyun, tüm zamanların en iyi platform oyunlarından biri...
Oyunda adındanda anlaşılabiliceği gibi Giana adlı karakteri kontrol ediyoruz... Oyun için kısaca Mario'nun kız versiyonu diyebiliriz. Oyun oynanış açısından Mario'ya çok benzesede bana göre kesinlikle ondan daha zevkli bir oyun... Düşmanları üstlerine zıplamanın( her düşman için geçerli değil ) yanı sıra ateş ederekte öldürebiliyoruz. Fakat bunun için power up'ları toplamamız lazım... Bu power up'lar sürekli olarak karakterimize çeşitli özellikler katıyor. Örneğin ilk aldığımızda kutuları zıplayarak kırmamızı sağlarken arka arkaya aldığımız takdirde ateş etme, güdümlü ateş etme, zaman gibi çeşitli özelliklerde power up'lar alabiliyoruz... en sonunda ise hak alıyoruz. Öldüğümüz takdirde ise topladığımız power up'ların hepsi siliniyor.
Oyun her ne kadar kolay gibi gözüksede ilerleyen Level'larda aşırı zorlaşmaya başlıyor. Oyunu hile kullanmadan bitirmek gerçekten çok zor. Eminim ki oyunun bu zorluğu nedeniyle oyunu oynayan çoğu kişi sinirden joystick kırmıştır :). Oyunda enerji yok düşmana deydiğiniz an ölüyorsunuz. Bu nedenle elmasları bol bol toplayıp ekstra haklar almak gerekiyor. Klasik olarak 100 elmas 1 hak kazanmamızı sağlıyor.
Oyunun grafikleri sade ve güzel. Oyunun müzikleri ise tek kelime ile muhteşem. Chris Hülsbeck tarafından bestelenen müzikler Press Play On Tape ve Machinae Supremacy tarafından tekrar yorumlandı. Oynanabilirlik açısındanda oldukça başarılı. Oyunu bitirmek için adeta hırs yapıyorsunuz...

Nostalji severlere ve çok iyi bir oyuncu olduğunu iddia eden herkese bu oyunu oynamalarını öneriyorum..

11 Eylül 2008 Perşembe

Yo! Joe!

Play Byte & Hudson Soft'un 1993 yılında piyasaya sürdüğü Platform - Beat'em up oyunu...

Oyunda tek kişilik mod'da Joe adlı karakteri yönetiyoruz ve klasik olarak düşmanları öldürüp ilerlemeye çalışıyoruz.Oyundaki silahlar arasında demir boru, testere, molotof kokteyli gibi farklı seçenekler var. Oyunun en iyi özelliklerinden biri silahlar arası geçiş yapabilmemiz. Silahsız Durumlarda ise tekme tokat dövüşmek zorunda kalıyoruz :)... Oyunun bir diğer özelliği de her bölümden sonra bonus bölümü var ve bu bölümde bir kuşa binip, shoot em up tarzında kısa bir bölüm oynuyoruz... Bu bölümde topladığımız puanlarla bölüm sonunda enerji ve hak kazanabiliyoruz... Oyunda Transilvanya, Piramitler ve Japonya gibi birbirinden farklı 6 adet bölüm var. Oyundaki bölümlerde bir sürü alternatif yol var, bölümlerin hepsi uzun ve bu her bölümde bizi 3 tane boss bekliyor... Bölüm dizaynları her ne kadar bazı yerlerde çok göz alıyorsada gayet başarılı.
Oyun'da password ve save seçeneğinin olmaması çok kötü. Oyuna başladınızmı direk bitirmeniz lazım ki bu oyunda çok kolay bitirilcek bir oyun değil. Özellikle İkinci bölümden sonra oyun çok zorlaşmaya başlıyor...
Grafikler başarılı. Müzikler ise normal oyunlarla kıyaslandığında vasatı geçemiyor. Oynanabilirlik olarakta gayet zevkli bir oyun, özellikle farklı yolları denemek oyunun zevkini arttırıyor ancak bölümlerin uzun olması nedeniyle o kadar ilerlemenize rağmen öldüğünüzde tekrar baştan başlamak zorunda kalıyorsunuz...

Kısacası ufak tefek eksilerine rağmen gayet başarılı bir oyun...

7 Eylül 2008 Pazar

Press Play On Tape

Press Play On Tape, 1999 yılında kurulan alternatif bir müzik grubu. Bu grubun bu sayfada yer bulmasının nedeni ise Commodore 64 ve az da olsa Amiga oyunlarının şarkılarını yorumlamaları...

André Tischer, Uffe Friis Lichtenberg, Jesper Holm Olsen, Martin Koch, Theo Engell-Nielsen ve Søren Trautner Madsen'dan kurulu grubun iki albümü var. İlk albüm olan LOADING READY RUN 2000 yılında, ikinci albüm RUN/STOP RESTORE ise 2004 yılında piyasaya sürüldü.
Grup üyeleri Deadline Games, IO Interactive ve NDS Group gibi önemli şirketlerde çalışıyorlar, arta kalan zamanlarında ise gruba zaman ayırıyorlar... Grup son konserlerinde oyun müziklerinin dışında 80's TV Medley adı altında 80'lerin unutulmaz dizi ve film müziklerini 5 dakikalık kısa bi potbori şeklinde çaldılar (Knight Rider / Miami Vice / Ghostbusters / The A Team / Dallas / Dempsey & Makepeace / McGuyver / Bravestar / Transformers / V / Dick Turpin / Airwolf).Grubun konserlerinde çaldıkları oyun müziklerinden bazıları Giana Sisters, Monkey Island, Cannon Fodder, Arkanoid, Pacman. Konserlerin en önemli özelliği ise grup hangi oyunun müziğini çalıyorsa o an arkadaki perdeye o oyunun görüntüleri geliyor. Grubun Youtube'da birçok videosu var, özellikle Monkey Island'ı dinlemenizi tavsiye ederim...Canon Fodder'ı çalış stilleri ise çok ilginç, sadece bu şarkıda gitarları, davulu vs. bırakıp çeşitli konsolların gamepad'leri ile çalıyolar...Nasıl olduğunu anlatmam çok zor Youtube da ufak bi arama ile kolayca bulabilirsiniz. Tabi Youtube açıksa :)...

4 Eylül 2008 Perşembe

Another World

U.S. Gold tarafından 1991 yılında piyasaya sürülen arcade - platform oyunu...

Delphine Softare tarafından geliştirilen oyun, bir çok oyuncuya göre tüm zamanların en iyi oyunlarından biri...

Oyunda Lester Knight Chaykin adlı karakteri yönetiyoruz. Karakterimiz bir bilim adamı ve bir gün laboratuarda deney yaparken laboratuara yıldırım düşmesi sonucu kendisini bambaşka bir gezegende bulur ve olaylar gelişir.
Oyuna ilk başladığımız anda elimizde hiçbirşey yok. İkinci bölümün hemen başlarında silaha sahip oluyoruz. Bu silahı 3 farklı şekilde kullanabiliyoruz (basıp çektiğimizde ateş, biraz basılı tutarsak kalkan, uzun süreli basılı tutarsakda daha güçlü ateş). Çoğu bölümde bulmacalar var. Oyundaki birbirinden farklı mekanlardan bazıları göl, mağara ve hapishane.
Oyun birçok açıdan yenilikçi bir oyundu. En büyük yeniliği ise şüphesiz sinematografik yapısıydı. Oyun, sinema dünyasıyla oyun dünyasını birleştiren ilk yapımlardandı. Senaryosu ve görselliğiyle adeta sürükleyici bir film gibiydi, birçok sahnesi oyun tarihinin unutulmazları arasında yer alır. Aralara eklenmiş müthiş videolarıda unutmamak gerekir.
Amerika'da Out of this World adıyla piyasaya sürülen oyunun birde 2006 yılında 15. yılı nedeniyle piyasaya çıkmış geliştirilmiş bir versiyonu bulunmaktadır.
Bilgisayar oyunlarına meraklı her kişinin mutlaka oynaması gereken bir oyun. Her yönüyle bir başyapıt.

3 Eylül 2008 Çarşamba

Magic Pockets

Renegade'nin 1991 yılında piyasaya sürdüğü platform oyunu.

Bitmap Brothers tarafından geliştirilen bu oyunda Bitmap Kid adlı karakteri yönetiyoruz. Oyunda toplam 4 farklı ana bölüm var. İsimleri ise Caves, Jungle, Lake ve Mountain. Bunların içinde değişik ara bölümler de var bisiklet yarışı, hazine bulma gibi.Oyundaki silahımız her ana bölümün temasına göre değişiyor. Örneğin ilk ana bölümde hortum atarken son ana blümde kartopu atıyoruz. Silahımızın gücü ise ateş etme tuşuna basılı tutmamızla orantılı olarak artıyor... Basılı tutuğumuz takdirde silahımız daha güçlü bir şekilde düşmanlara etki ediyor.Ana bölümden ana bölüme değişen tek şey silahlar değil. Her ana bölümün kendine özgü bir objesi var. Birinci ana bölümde bisiklet (hatta fazla gaza gelindiğinde ön tekerlek bile kaldırılabilir), ikincisinde boks eldiven, üçüncüsünde suda nefes almamızı sağlayan başlık, dördüncüsündede daha yükseğe zıplamamızı sağlayan bir alet vardı.

Oyuna esas renk katan aldığımız sarı yıldızlar'dı. Bu sarı yıldız'dan korunma, ışınlanma ve kendi silahımız dışında silahlar alabiliyorduk (lav, lazer, çivi dolu çanta gibi) . Tabiki bunlar şansa göre çıkmıyodu, oyun boyunca aldığımız mavi yıldızlara göre belli oluyordu. Mavi yıldızımız ne kadar çok ise kutudan çıkacak şey o derece önemli oluyordu.

Oyun oynanış olarak çok düz bir yapıya sahip (düşmanları öldür ve ilerle). Grafikler fena değil, Müzikler hakkında ise bişey söyleyemicem çünkü oyunda müzik yok (açılıştaki müzik iyiydi ama:). Oyunu diğer platform oyunlarından ayıran çok önemli bi özelliği olmasa bile nostalji severler için tekrardan oynamak keyifli olabilir.

1 Eylül 2008 Pazartesi

Ruff 'n' Tumble

Renegade'nin 1994 yılında piyasaya sürdüğü Platform - Shoot 'em up oyunu.

Oyunun konusu şöyle, karakterimiz parkta misket oynarken misketi uzunca bi delikten aşağı düşer ve misketi bulmaya gittiğinde kendisini bambaşka bir dünyada bulur. Dr. Destiny tarafından yönetilen bu gezegendeki düşmanlarımız Tinheads isimli robotlardır...
Oyundaki amacımız sadece düşmanları öldürmek değil. Bunun yanı sıra 3 farklı renkteki misketlerin hepsini toplamak. Toplamadığımız takdirde çıkış kapısına ulaşsak bile kapı açılmıyor. Bu durum kimi zaman saç baş yoldurabiliyordu...

Oyunda toplam 4 farklı ana bölüm var. Her ana bölümde 4 bölüm ve o bölümün canavarı bulunuyor (eskiden bölüm sonu canavarı derdik :) Silah seçeneklerimiz arasında taramalı tüfek, lav makinası, lazer ve roket atar var. Oyunda birde anahtar sistemi var. O kadar ilerlemenize rağmen karşınıza bi kapı çıkar ve bu kapının anahtarı sizde yoksa aynen geri dönüp anahtarı aramak zorunda kalırsınız(bu durumda saç baş yoldururdu:)

Birçok oyunda olduğu gibi bu oyundada gizli geçitler vardı. Fakat bazıları çok dengesiz yerlerdeydi. Örneğin tam dikenlere doğru düşerken birden görünmez bi yer çıkardı onu takiben ekstra haklar vs. alırdık.Oyunun bendeki izlenimi bir platform oyunundan çok shoot 'em up gibi olmasıydı. Bu yüzden diğer klasik platform oyunlarından ayrı bi yeri var. Çünkü diğer oyunlarda çok puan toplamaya çalışırken bu oyunda çok düşman öldürmek daha zevkliydi.

Grafikler muhteşemdi. Bu oyunda en çok dikkatimi çeken patlama efektleri olmuştu. Müzikleri ise sert şarkılardan oluştuğu için bizi gaza getirmeye fazlasıyla yetiyordu. Oyun sıkmıyordu fakat bazen sinirden bırakılabilir özellikle yukardaki saç baş yolduran anlar denk gelirse :)

Nostalji yapmak ve stres atmak isteyenlere önerilir.